Plany terapeutyczne

Prodeste:

Sekwencja stymulacyjna , wykonujemy raz dziennie ( ze względu na dużą ilość ćwiczeń SI), ćwiczenia są zmienne  -okres 1 miesiąca, z zachowaniem tych samych obszarów ciała , z zachowaniem tej kolejności:

1.Zmysł równowagi

2.Czucie głębokie

3.Czucie powierzchniowe

4. Zmysł wzroku

5.Czucie dłoni

6.Zmysł słuchu

7. Czucie stóp

8.Czucie twarzy

9. Czucie głębokie

Sekwencje edukacyjne , zmienne na okres 1 miesiąca, nie muszą być w tej kolejności:

Pierwsza sekwencja dotyczy:

  1. Stosowanie oznaczenia „koniec”
  2. Stosowanie komunikatu daj
  3. Wręczanie przedmiotu
  4. Komunikacja
  5. Zabawy relacyjne

 

Druga sekwencja dotyczy:

  1. Rozwój społeczny
  2. Komunikacja
  3. Teorię umysłu
  4. Mowę bierną
  5. Rozwój społeczny

SI od Pana Przyrowskiego:

  1. Ćwiczenia dotykowe
  2. Ćwiczenia słuchowe
  3. Ćwiczenia równoważne-dynamiczne, przedsionkowe
  4. Koordynacja wzrokowo – ruchowa
  5. Ćwiczenia węchowe
  6. Ćwiczenia oralne(masaż)
  7. Masaż Willbarger
  8. Schemat ciała
  9. Dostarczanie stałej codziennej dawki wrażeń priopriocepcji

Muzykoterapia:

  1. Rozpoznawanie instrumentów muzycznych
  2. Szeregowanie
  3. Odróżnianie tonu niskiego, tonu wysokiego
  4. Dynamika
  5. Zajęcia rytmiczne

Logopeda:

1.Plan zajęć – piktogramy

2. Kategoryzacja

3. Szeregi.

4. Mała motoryka

5. Duża motoryka.

6. Temair

7. Żetony

8. Torowanie głosek

9. Motywacja

Hipoterapia:

Razem z grupą przedszkolna Kubuś uczęszcza na zajęciach jazdy konnej w Fundacji Ducha w Toruniu

Inne:

Praca w domu cały czas na wszelkiego rodzajach układankach, płytach – Pani Wianeckiej  Cieszyńskiej, Masłowskiej,  do tego praca na książeczkach „Kocham mówić”, pomocach sensorycznych, „Od obrazka do słowa”,  dydaktycznych Grycman, piktogramach- plan dnia, grafomotoryka.

Rower , hulajnoga.

Nie zapominamy o wygłupach.

 

To chyba na tyle, plan będzie uzupełniany.